Kalkulator Kiraan Waktu Subur

Kalkulator ini khusus untuk menghitung usia kehamilan. Selain kesuburan juga memperkirakan kemungkinan melahirkan bayi laki-laki atau perempuan.


Otkriti Romantika Strajk Masa Kalkulator Livelovegetoutside Com

Saya dah try semalam.

Kalkulator kiraan waktu subur. Kannappan al AL Palaniappan Kementerian Kesihatan Malaysia. Apa-pun tujuan anda pastikan cara kira waktu subur perempuan adalah mengikut kiraan yang betul. 30102020 Cara mengira waktu subur bagi elak kehamilan.

Sekiranya anda memiliki kitaran tidak tetap maka kiraan hari subur adalah sukar dilakukan. Ovulation-predictor Selamat mencuba dan cepat hamil. Best tau kalkulator ni hahaha.

Isteri perlu mencatatkan bilangan hari kitaran haid iaitu dari hari pertama. 04112020 Walaupun terdapat banyak kalkulator kesuburan di laman web kesihatan namun waktu subur berbeza bagi setiap individu. Kalkulator untuk menghitung masa subur wanita dengan sistem kalender.

Sebuah situs yang membantu anda menghitung masa subur andaHitung masa subur anda dan buat kalender dengan masa ovulasi dan hari terbaik anda untuk hamil. Panjatkan doa banyak-banyak pada Allah. Kaedah menghitung waktu subur ini.

Selamat mencuba dan cepat hamil. Setelah memasukan data pada kolom. Yang kedua golongan yang mahu elak hamil kerana belum lagi bersedia.

Panjatkan doa banyak-banyak pada Allah. Tak Perlu Guna Kalkulator Ini Cara Mudah Nak Kira Waktu Subur Selepas Period. Kiraan waktu subur wanita adalah sangat penting untuk dua golongan iaitu yang pertama golongan yang mahu mengandung dan mendapatkan anak.

Cara Mudah Ramal Waktu Subur Melalui Kalkulator Kesuburan Pengedar Shaklee Setia Alam Mysupervitamins Com. Cara Mudah Kira Waktu Subur Selepas Haid Biar Cepat Hamil Zuriat. 06082014 Kalkulator Waktu Subur.

Pada umumnya siklus haid normal adalah berkisar antara 21-35 hari. 05052016 Taraaaaa kalkulator online untuk mengira waktu kitaran haid dan waktu subur perempuan. Tempoh kitaran haid selalunya ialah 28 hari dan setiap wanita mengeluarkan ovum pada hari ke-14.

Meskipun begitu ia tidak bermakna kita tidak boleh meramal bila waktu terbaik untuk melakukan hubungan intim bersama pasangan. Kurangkan jumlah angka ini dengan 11. Jika anda ingin meningkatkan kebarangkalian untuk hamil kiraan anggaran waktu subur selepas period boleh.

21122018 Kombinasi penggunaan kaedah berikut boleh membantu anda meramalkan waktu subur anda dengan lebih tepat. Hari pertama haid terakhir adalah hari pertama Ibu mendapatkan haid di bulan sebelumnya. Anda bisa menghitung masa subur dengan mengetahui.

Maka anggaran waktu subur wanita adalah hari ke-7 hingga hari ke-24 selepas hari pertama datang haid pada setiap bulan. Hot Topics kalkulator waktu subur haid lama setelah suntik kb 3 bulan bentuk janin usia 2 bulan yang keguguran cara mengecilkan miom telat mens 3 hari telat haid 11 hari energen buat ibu hamil flek di masa subur contoh perut kram saat hamil perut terasa begah. Cara Mudah Ramal Waktu Subur Melalui Kalkulator Kesuburan Pengedar Shaklee Setia Alam Mysupervitamins Com Cara Pengiraan Hari Subur Ramai Yang Kelab Ikhtiar Hamil Facebook Cara Kira Waktu Subur Pregnancy Test Upt Ovulation Test Strip Opk Deaifa Marketing Ut0003554 W Www Hamil2u Com Tak Perlu Guna Kalkulator Ini Cara Mudah Nak Kira Waktu Subur Selepas.

Dengan demikian jika tempoh kitaran haid anda adalah sekitar 27 30 hari maka anda akan paling subur pada hari ke-9 hingga 19. Selain menggunakan kaedah kiraan ini anda boleh menggunakan kalkulator ovulasi secara online contohnya. Caranya Ibu cukup memasukan tanggal Hari Pertama Haid Terakhir HPHT dan lama siklus haid rata-rata yang Ibu alami biasanya 28 hari.

Anda hanya perlu memasukkan tarikh pertama haid anda. Untuk kira waktu subur boleh guna Kalkulator Ovulasi ini. Untuk memudahkan membuat kiraan waktu subur wanita kami menyediakan tool mudah ini untuk rujukan anda semua.

Untuk memudahkan membuat kiraan waktu subur wanita kami menyediakan tool mudah ini untuk rujukan anda semua. Cara Kira Waktu Subur. Selain menghitung secara manual kini terdapat juga kalendar kehamilan atau app yang membolehkan anda untuk mengira waktu subur wanita dengan mudah.

Bagaimanakah cara kira waktu subur. Saya bagi contoh nak kira macam mana waktu kitaran haid dan waktu subur kat bawah ni lepastu korang boleh buat pula. Kalkulator masa subur adalah salah satu cara menghitung masa subur setelah haid.

Cara Menggunakan Kalkulator Masa Subur. 21012015 Kalkulator Waktu Subur. Siklus haid adalah rentang sejak hari pertama haid hingga hari pertama haid berikutnya.

Okay jom kita try nak. Kalkulator kesuburan akan mempermudah Ibu untuk mengecek masa subur. 23052019 Kalkulator kira waktu subur yang tepat.

Masa subur wanita pasti berbeda-beda bergantung pada siklus menstruasi yang dialami. Purata tempoh kitaran haid ialah 28 hari tetapi setiap wanita adalah unik dan hampir 50 daripada kitaran wanita. Calculator Ovulasi Info Bemanfaat.

Sebagai contoh anda boleh menganggarkan waktu subur anda berdasarkan kiraan pada kalendar kemudian memeriksa lendiran serviks suhu badan atau menggunakan kit sepanjang anggaran waktu subur untuk menentukan ovulasi. Untuk menghitung masa subur gunakan Kalkulator Masa Subur. Nombor ini mewakili hari terakhir anda dalam waktu subur.

Menurut Dr Zubaidi kaedah ini dapat dilakukan untuk wanita yang mempunyai kitaran haid yang tetap. Waktu Subur Wanita Dan Kalkulator Kesuburan Eratuku. 11042019 Ujian Ovulasi Digital Clearblue adalah lebih 99 tepat untuk mengesan lonjakan LH bagi mengenal pasti waktu anda yang paling subur.


Cara Dapatkan Anak Maajun Warisan Keluarga Mwk


Kalkulator Ovulasi Dan Kalkulator Tarikh Bersalin Ciklaili


LihatTutupKomentar